Tuesday, December 7, 2010

Diriku dan Penghijrahan Ini

Ketika umat manusia sedang terlena
Diulit bersama mimpi-mimpi indah
Aku bangkit untuk bertahajud seperti biasa
Tetapi dinihari ini lebih awal daripada biasa
Namun tujuannya tetap sama
Bertahajud, bermunajat kepada Tuhan
Walaupun masanya berbeza..


Aku termenung sejenak di atas 'sejadah cinta'
Merenung kembali tahun 1431 Hijrah
Apakah banyak amalan ku
Apakah cukup untuk diangkut
Diangkut bagi mempersembahkan nya di hadapan Allah...??

الحمد لله..
Jiwa ku tenang selepas mengadu
Merintih dan berdoa sepuas-puasnya padaMu

الحمد لله
Aku masih lagi bernafas pada tahun baru ini
Tahun baru bagi aku dan umat Muhammad
1432 H sudah pun membuka tirai


بسم الله
Dengan namaMu aku melangkah
Melangkah pergi meninggalkan kenangan semalam
1431 H menjadi nostalgia

بسم الله
Dengan namaMu juga aku melangkah 
Terus maju menuju satu gerbang indah
Gerbang indah yang baru; 1432 H
Moga-moga tahun ini aku lebih tekun beribadah
Hanya untukMu; Rabbul Izzah..~

Ya Allah..~
Kiranya tahun ini tahun yang baik untukku
Tahun yang di mana aku mampu mengejar impianku
Tahun yang bisa ku lakarkan sejarah dalam hidupku
Aku bersyukur kepada Mu
Sungguh..!


Tetapi..

Ya Ilahi..~
Kiranya tahun ini tempatku yang terakhir
Terakhir untuk ku bernafas di bumi ini
Aku mohon agar kepergiaan ku dalam keadaan yang baik
Baik dari segala segi
Dan tidak meninggalkan walau secalit sesalan di dalam jiwa insan
Jiwa insan-insan yang sudi bersama-sama ku


Moga-moga aku, engkau dan mereka
Bertemu di Jannatul Firdausi
Ya, nantikanlah daku di taman Syurga
InsyaAllah, dengan izin Mu ya Allah..~

Sesungguhnya...
Setiap saat yang berdetik
Selangkah menuju sebuah pertemuan
Sebuah pertemuan perhitungan amal
Dihadapan Allahu Rabbi..

SrikandiAisyaHumaira
05:45
07/12/10
01 Muharram 1432 H

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...